A következő öt évben számos fejlesztés vár Budapestre, azonban még sok a kérdőjel ezekkel kapcsolatban. A budapesti fejlesztések esetében néhány nagyberuházás sorsa dől el a közeljövőben, de több finanszírozás háttere is eldöntetlen egyelőre, ahogyan a kivitelezések kapcsán is akadnak problémák. Politikától függetlenül mindenki szeretne egy autómentes hidat Budapesten, amely minden jel szerint a Lánchíd lesz. A tervek szerint ezen kizárólag gyalogosok, biciklisek, valamint a BKV-s járművek kelnek majd át.
Nagymértékű változást sugallnak a már elkészített látványtervek a Lánchíddal kapcsolatban, hiszen a szerkezet felújítása mellett a járdák is kiszélesednek, de más változásokra is lehet számítani. Az egyik legnagyobb kérdés, ami mindig felmerül a budapesti fejlesztésekkel kapcsolatban, hogy lesz-e egy minden szempontból jól használható metró, amely a belváros autós forgalmának kikerülésében és mérséklésében is segít ez a módszer a legnagyobb mértékben.
Azonban a tömegközlekedés más ágazatainak fejlesztése is az elkövetkezendő ciklusra várható. A Széll Kálmán (Moszkva) tér már 2011 óta kiemelt beruházásként fejlődik, az állam is fontos része a finanszírozásnak, azonban mivel minden szerződés meg van kötve, így a politikai változásoktól függetlenül folytatódni fognak a beruházások Buda egyik legnagyobb csomópontján. Erre a térre kb. 5,2 milliárd forintot költenének, amiből többek között a megállók felújítását, a bódék eltüntetését tervezik, de az épületek arculatának egységesítése is fontos helyen szerepel a budapesti fejlesztések tervei között.