A mountain bike-ok többféle méretben kaphatók, megfelelve a vásárlók mindenféle igényénék. A legnagyobb MTB kerékpárok egyértelműen a 29 collosak. Egy magasabb embernek csakis ez a modell jöhet szóba. 180 cm felett biztos, hogy nem fog csalódást okozni. A 29-es MTB bringa középcsapágy vonala lejjebb van az agyak tengelyvonalához képest, ezért a stabilitás érzése itt is megvan.
Az egyik érdekesség ennél a méretnél, hogy a kerék sokkal hosszabban, nagyjából 3 centiméteren ér a talajhoz, aminek eredményeként jobban teljesít a lazább, mélyebb talajon, sőt, kevésbé figyelhető meg a süppedése. Mindenképp figyelembe kell venni azt, hogy emiatt az MTB kerékpárok esetében rosszabb a gyorsulás.
Az viszont kétség kívül nagy előny, hogy a kemény sziklás, durva gyökeres, meredek, vad terepeken, felfelé és lefelé irányban sokkal megbízhatóbb a bicikli. Az MTB kerékpárok nehezebb indíthatósága ellenére, a nagy keréknek köszönhetően egyértelmű a gyorsaságuk.
Nyilván, aki alacsonyabb, dönthet például a 26-os modell mellett is. Egyetlen probléma ezzel, hogy egyre inkább csak a belépő szintű kategória lesz kapható. Szerencsére az MTB kerékpárok egyik nagy előnye, hogy a felszereltségük bővíthető, ezért egy alap szintű is hamar profibbá varázsolható.
Férfi városi kerékpár: minden a kényelemről szól
Van egy típusú bicikli, amelyiknél tökéletesen vegyül a komfort és a praktikum. Sokan biztosan kitalálták, hogy bizony csakis a férfi városi kerékpár lehet az, amiról szó van. De miért is annyira jó ez ilyen értelemben? Amint szemügyre veszi a kétkerekűt az ember, egyből megfigyelheti, ahogy a váz a kényelmet sugallja. Alig kell a lábát megemelnie, és máris a nyeregben ülhet és tekerhet a tulaj.
A férfi városi kerékpár nagy előnye pontosan ebben rejlik: a mély átléphetőség hatalmas pozitívumot takar a városi közlekedésben. Sokszor kell megállni a zebrák, kereszteződések, egyéb járművek és gyalogosok miatt. A bevásárlásból jövet, amikor a férfi városi kerékpár elöl is hátul is szatyrokkal, kosarakkal van megpakolva, szintén többször kell leszállni, majd újból nyeregbe pattanni.