A válasz egyszerű is, meg nem is. Egyszerű azért, mert szöveget kell írni, mégpedig olyat, ami eladja a terméket. Nehéz pedig azért, mert a jó szöveg mérhetősége kérdéses és nagyon nehéz. A marketing szövegíró általában nemcsak ilyen szövegekkel foglalkozik, de szinte bármi más írói feladatnak is tud örülni.
Nagyon kevés az olyan író, aki több nyelven is tud működni, általában egy nyelvű műfaj ez, bár a kivétel erősíti a szabályt. Megrendeléseiket általában ajánlás útján nyerik vagy az online térben hirdetik magukat. Talán ez a legkönnyebb módja, hogy felhívja magára és a munkájára a figyelmet, de ami még nagyon fontos, hogy referenciáiról is könnyedén és elegánsan tud prezentációt adni az érdeklődőknek.
A jó marketing szövegíró legfőbb ismérve, hogy elsősorban szeretné megismerni az ügyfelének a működési területét és természetesen a szempontokat, amit hangsúlyosnak gondol. A jó együttműködés kulcsa a konzultálás, a tanácsadás, egymás megismerése. A többi már részletkérdés, ami megy magától.